COVID-19 ÖNLEMLER KAPSAMINDA DEPARTMAN BAZLI ÇALIŞMALAR

 

RuinAdalia Otel olarak,

Sizlere yönetim ekibimiz ve tüm çalışma  arkadaşlarımızla  birlikte  sosyal  mesafenin  korunduğu  tüm hijyen kurallarının en üst düzeye çıkarıldığı bir tatil hizmeti sunmak için hazırlanıyoruz. Covid-19 tedbirleri kapsamında almış olduğumuz önlemler yayınlanmış  ve  yayınlanacak  olan  önlemler  doğrultusunda  Kalite Kontrol, Gıda Hijyen, İş Güvenliği Uzmanları ve  İş Yeri Hekimlerimiz ile tüm personellerimize gerekli eğitimleri aldırarak emin adımlarla yolumuzda ilerliyoruz. Alınan önlemler ve eğitimler ile sizlerin seyahat güvenliğini sağlamaya yönelik olarak elimizden geleni yapmaya devam  edeceğimizi bilgilerinize sunar sağlıklı günler dileriz.

Ana kapı giriş ve çıkışlarda ateş ölçümü yapılacaktır.

 

Önlemler Kapsamında;

1.  Ana kapı girişine dezenfeksiyon aleti ve paspası konulacaktır, girişlerde dezenfektan kullanıldıktan sonra otel içerisine alımlar yapılacaktır.

2.  Ateşi yüksek çıkan kişilerde işleyişler otellerimizin ACİL DURUM PROSEDÜRÜNDE anlatıldığı gibi eğitim ve tatbikat sürecine dahil olmuş personellerimiz tarafından aşamalı uygulanacaktır.

3.  Hijyen eğitimleri tamamlandı.

 

ÖN BÜRO

1.  Vale hizmeti uygulanmayacaktır.

2.  Özellikle misafir valizleri için dezenfeksiyon işlemleri uygulanacaktır.

3.  Ödeme sistemi, kredi kartı, temassız çekim, mail order veya banka swift avantajları olmalı, para  sirkülasyonunu en aza indirilecektir.

4. Ön büro içerisinde kullanılan kalemler tek kullanımlık olacak, kullanılan kalemlere çalışma düzenine göre oluşturulmuş dezenfeksiyon süreci sağlanacak ve kayıt altına alınacaktır.

5.  Misafir odalarının ne sıklıkla temizlenmesi isteği girişte verilen taahüt formunda yer verilecek ve imza alınacaktır. Misafir isteyene kadar odasına girilmemelidir.

6.  C-IN sırasında ateşi yüksek çıkan kişilerde işleyişler otellerimizin ACİL DURUM PROSEDÜRÜNDE anlatıldığı gibi eğitim ve tatbikat sürecine dahil olmuş personellerimiz tarafından aşamalı olarak uygulanacaktır.

7.  14 günlük geriye dönük tatil geçmişi ve ateşi kayıt altına alınacaktır.

 

KAT HİZMETLERİ DEPARTMANI

1.  Maidler maske (20 dk da bir açılarak doğal hava alınmalı) ve pudrasız eldiven, tek kullanımlık tulum kullanmalı, her odada değiştirilecektir.

2.  Havlular poşetlenmeli odalara dağıtımı poşetli yapılmalıdır. Tesisteki tüm havlu işleyişleri poşetli olarak sunuma dönüştürülecektir.

3.  H/K tek kullanımlık temizlik bezleri olmalıdır veya her odaya ayrı bez kullanılıp takibi yapılmalıdır.

4.  Oda temizliği sırasında her personelin aynı odaya girmesi için odalar maidlere sabitlenmelidir.

5.  Temizlik işlemi biten her oda pulvarizasyon yöntemi ile dezenfekte edilmelidir.

6.  Odalara “Sizin için dezenfeksiyon işlemi yapılmıştır.” bilgisini  içeren kapı mühürleri yapıştırılacak ve misafir ilk girişinde bu mührü yırtarak dezenfekte edilen odasına giriş yapacaktır.

7.  Misafir odalarının buklet malzemelerine maske, eldiven ve dezenfektan eklenecektir. Hijyen kiti odalarda hazır olacak. Odalardaki silinemeyen bilgilendirme kağıtları toplanacaktır bilgiler info kanalına yönlendirilecektir.

8.  Tüm odalardaki ve genel mekanlardaki dekoratif silinemeyen tekstil özellikli malzemeler toplanacaktır.

 

MUTFAK VE FB DEPARTMANLARI

1.  Alacarte sistem üzerinden gidilecek ve masalar misafir oturduğunda tek kullanımlık servisler açılarak hizmete başlanacaktır.

2.  Ekmekler dilimli ve roll ekmek ve aşçılarımız tarafından  dilimlenen çeşitlerimizle hizmete sunulacaktır.

3.  Çay, kahve büfesi belirli alanda olup servis personeli tarafından dağıtımı olacak şekilde düzen alınacaktır.

4.  Her servis sonunda tüm büfelere dezenfekte işlemi uygulanmalıdır.

5.  Tüm çalışanlar tesisimizde covid-19‘a göre düzenlenmiş olan koruyucu ekipmanlar ile ilgili alanda çalışacaklardır.

6.  Restoran kapasitesi %60’a düşürülecek ve  masalar birbirinden 1,5 m. mesafe ile ayrılacaktır.

7.  Bar ve büfelerde sosyal mesafe işaretlemeleri mevcuttur.

8.  Servis yapan ve boş toplayan personel farklı renkte eldiven giyerek  kontaminasyona mahal verilmeyecektir.

9.  Kaşık çatal bıçak ürünleri yüksek ısıda sterilize edilecek ve özel ambalajlarda sunum için hazırlanacaktır

10.  Bar ve mutfak kullan-at peçete kullanılmalıdır.

11.  Pipet dekor vb aparatlar bir müddet kullanımdan kaldırılacaktır.

12.  Tuz-karabiber tek kullanımlık ve paket içinde olacaktır.

13.  Çerezler kişiye özel paketli tek kullanımlık olacaktır.

14.  Peçeteler açıkta bırakılmamalıdır.

15.  Her servis sonunda masa ve sandalyeler personel tarafından dezenfekte edilmelidir

16.  Cafe break saatinde tüm ürünler şeffaf plastik kap ile aşçılar tarafından servis edilmek üzere sunum yapılacaktır.

17.  Room servis mümkünse odaya girmeden mümkün değil ise hemen önce tek kullanımlık önlük ve eldiven giyerek servis yapmalıdır.

 

TEKNİK SERVİS

1.  Havalandırmaların temizliği belirlenecek olan sık periyotlarla yapılmalıdır.

2.  Klima filtreleri temizliği belirlenecek olan sık periyotlarla yapılmalıdır.

3.  Teknik servis personelleri odalara girerken mutlaka eldiven, maske ve galoş kullanılacaktır.

4.  UV lambalarının takibi teknik personele aittir.

5.  Genel mekanlar ve ortak kullanım alanlarında pozitif veya negatif /doğal havalandırma yapılacaktır.

6.  Havuzların clor seviyeleri 1,5 ppm ile 3 ppm arasında olmasına dikkat edilecektir.

 

İNSAN KAYNAKLARI

1.  Toplu organizasyonlar planlanmamalıdır.

2.  Eğitimler sosyal mesafe kuralına göre düzenlenecek mümkünse açık hava ortamları kullanılacaktır.

 

SATINALMA -MAL KABUL

1.  Gıdaların gıda mevzuatlarına ve işletme tarafından oluşturulan mal kabul standartlarına uygun olarak tedarikçilerden alınacaktır.

2.  Usul esaslara uygun olarak bulundurması gereken evrakları ve sağlamaları ve iş birliği sürecinde  mal kabul noktalarında uygulamaları gereken standartlar ilgili departmanlar tarafından mail olarak atılacaktır.

3.  Gıda güvenliği ekibi tarafından tedarikçilere ziyaret planlamaları gözden geçirilerek tedarikçi ziyaretleri de yapılacaktır.

4.  Mal kabul aşamasında tesisi görevlileri ve tedarikçiler koruyucu donanımlarını giyerek işlemlerini gerçekleştirirler.

5.  Tesis görevlileri mal kabul yaptıkları tedarikçileri ateş ölçümlerini kayıt altına alır. Ofis içine almadan ofis girişindeki masada evrak işlemlerini tamamlarlar.

 

DİĞER ÖNLEMLERİMİZ

Tüm Önlemlerimiz; 12.05.2020   tarihli   Konaklama   Tesislerinde Kontrollü Normalleşme Süreci Genelgesine göre alınmış olacak ve yasal düzenlemeler güncel olarak takip edilip alınan tedbirlerimize yansıtılacaktır. Bunların yanı sıra;

•  Personel kullanımı için her birimde sabit dezenfektanlık bulunacaktır.

•  Misafir kullanımı için her katta asansör yanında sabit dezenfektanlık bulunacaktır.

•  Sahil-snack-lobi-asansör tüm alanlarımız için sosyal mesafe kuralları planlı ve işaretli olarak sunulacaktır.

•  Genel alanlarda gri renkli çöp kovalarımız maske atıkları için bulundurulacaktır.

•  Personel yemekhane alanları genelgedeki kapasite hesabına göre düzenlenecektir.  

•  Genel mekanlarımızda ve tüm odalarımızın temizliğinden sonra doğal havalandırma için kapı-pencere -perde açılacak ve doğal UV’ den faydalanılacaktır.

•  Tüm genel alan tuvaletlerimize ayak ile açılma mekanizması eklenecektir. Dezenfentanlıklar tüm alanlarda bulundurulacaktır.

•  Otel içerisinde açık olarak faaliyet gösteren tüm işletmelerimizde

•  Otel Covid-19 önlemleri takip edilecek ve denetlenecektir.

•  Tüm denetim ve kontroller üst yönetime günlük olarak raporlanacaktır.

 

   İyi Tatiller Dileriz...